lauantai 23. helmikuuta 2013

Erikoispostaus: Näin teet gimpillä kuvaan "kehykset"

Nyt vihdoin jaksoin väsätä tän koska multa pyydettiin tällästä nii ajattelin että kaikki gimpin käyttäjät (jotka ei tätä osaa) nii hyötyy tästä.

Kehykset

 Avaa kuva haluamaasi paikkaan (esim banneriin)


Mene suotimet --> valo ja varjo --> varjo.. 



Laita asetukset: 0, 0, melkein mikävaan numero käy, mitä suurempi niin sitä levinneempi/isompi varjo.


 Ok, ja kuvan tulisi näyttää tälle.



Taso --> uudeksi tasoksi



Sitte kuva näyttää tälle


 Varjoa saa vahvemmaksi/suurennettua ctrl + f



Sitten taas avataan varjo. ja nyt tehdään itse kehykset eli nollat taas ja muutaman numeron pienempi säde kuin aikaisemmassa.



Sitte taas ctrl + f (tämän jälkeen --> taso --> uusi taso)


 valmis!


 Toivottavasti tästä oli apua edes jollekkin, ja jos on kysyttävää niin kysykää!

//Ida

13 kommenttia:

  1. mistä gimp kannattaa ladata, ku en haluis kasaa viiruksia mun koneelle?:/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ite oon muutaman kerran ladannu täältä, ei oo tullu viiruksia tai mitään :)
      http://www.filehippo.com/download_the_gimp/

      Poista
  2. ida miks mä en koskaan tajuu sun selityksiis XD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha:D no teet just noin ku täs lukee nii pitäis onnistuu :D

      Poista
  3. Kiitos tooooooosi paljon kun teit tämän postauksen! ;) Testailen heti seuraavan bannerin teon yhteydessä ;)) <3

    VastaaPoista
  4. ku latasin nyt ton gimpin ja tohon alas tulee tommone "The gimp download has completed" nii pitääks mun painaa tosta run? o.O joo oon vähän surkee näitten asioitten kaa:D

    VastaaPoista
  5. Mulla tuli sellainen ongelma, että toi varjo tulee sinne alle o.O Tiiätkö miten sen saa tollee siihen päälle?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. sun pitää alottaa alusta se varjon tekeminen, muuten se ei onnistu :)

      Poista
    2. Siis se menee sen kuvan alle :( Miten alusta? :DD (joo oon "tosi" viisas xP )

      Poista
    3. siis jos se menee heti sinne taakse nii jatka vaan normaalisti, mulla itelläni menee eka kuvan päälle jostain syystä :)

      Poista
    4. Aa, okei. Pitää testaa :))

      Poista