lauantai 6. huhtikuuta 2013

we can learn to love again / se vaan sekos ihan totaalisesti!

Tervehdys vaan! Olin kipeenä torstaihin asti ja silloin raahauduin melkeen puolikuntosena kouluun, ihan vaan koska hissankoe. Koe oli ihan semi helppo, en vaa muistanu joitain asioita, enkä oo varma teinkä esseen ees oikeesta aiheesta :D Sehän nähään sitte. Eilen perjantaina olin kans koulussa ja oli kemian koe ja se oli kans aka helppo. Ja arvatkaa huvikseenne et ku sanon et ne kokeet oli helppoja niin saan huonon numeron, that's it.. niin käy aina :D


No viimesen neljän päivän jälkeen lähin tallille. Ekana yritin alottaa syömää mut me ei ehitty koska tehtiin pinkulle synttäri ylläri ja syötii vähä kakkuu. Pääsin syömää keiton loppuu, ja chillailin ja vaihoin vaatteet. N. puol seittemä menin kuvaamaa Wilmaa ja kohta oma tunti alkokin.


Niin, menin masilla. Nousin selkään ja säädin jalustimet ja vyön. Kävelin uraa pitkin ja masi oli ihan reipas. Keräiltiin ohjia ja tultiin sellaselle neliölle. Ja otettiin jalustimet pois. Keskellä oli tötsät joitten ympärille piti tehdä kahdeksikko. Masi meni kahdeksikon hienosti, muutaman kerran meinasi vähän suunnta olla eri kuskilla ja ponilla siitä että kummalta puolelta mennään.






Jatkettiin samaa tehtävää mutta suorat ravissa ja jokaisessa kulmassa etuosakäännös.  Ja ravissa suorat.




Tein etuosakäännöstä ihan rauhassa masin kanssa kun se kilahti, mä en tiiä mikä sille tuli mutta se nosti pään vaa taivaisiin ja lähti toiseen päähän. Luulin jo yhessä vaiheessa että se saattais hidastaa, noh poni vaan lisäs vauhtia ja yritin jotenkin ninjailla siellä mutta ei onnistunut ja muksahdinhan mä sieltä alas. Poni ei halunnu antaa eka kiinni mutta lopulta antoi. Onneks mulle ei käyny pahemmin. Ja sain pitää jalustimia koko tunnin jalassa. (masilla oli aika lyhyehköt jalustin hihnat ja toinen oli vikassa reiässä ja ilman jalustimia sattui pohkeeseen, koska hihnan loppuosa teki siihen paukaran)


Otettiin tässä välissä välikäynnit koko uralla. Keskellä oli taas tötsä jonka ympäri piti mennä etuosakäännöksellä, ja kahdessa kulmassa piti tehdä takaosakäännös. Olin ite vähän aika paljonki hakoteillä, saatiin me kuitenkin jonkin näkösiä onnistuneita askeleita.
Aloitettiin laukkaamaan vastalaukkoja. Eka kulmaan voltti vasemmalle ja vasenta laukkaa. Masi yritti pari kertaa lähteä lapasesta mutta jaksoi lopulta kuitenkin odottaa muakin. Kerran se otti lähdöt ihan ilman syytä ennen tehtävää jo. Lopuks otettiin yks kerrallaan oikeeta laukkaa.. joka kröhöm, ei ihan onnistunut. Taisin ite kusasta satulassa pahemmin kun koskaan. Ehkä on munkin vuoro kokea se etten saa hevosta laukkaamaan oikeaa laukkaa. Lopulta muut käveli ympyrällä kun mä liiotellusti siirrän jalan eteen ja toisen taakse, kyllä lähti.


Loppuravit vaan ja poni talliin. Laitoin masin pois ja sitte aika piakkoin lähettiin itekki.
Kooste:



Mulla on ollu näitten kahen koulutunnin aikana sellanen kamala fiilis, ihanku kaikki mitä joskus ehkä olisin osannu olis valunu kaivoon tai jotain. Ehkä mä vielä opin ratsastamaan, joku päivä. Niin ja mulla kans puuttuu sellanen hevonen jolla haluisin mennä uudestaan ja uudestaan. Haluisin mennä Spiritillä, Nellillä ja Ramonalla.. Mutta esim nelli on aika harvoin meidän tunnilla. Ehkä mä meen rästille jollekki repen tai erican tunnille ja salaa mielessäni toivon et voisin mennä jollakin niistä :D

Mulla olis teille hyvät lukijat yks kysymys, haluutteko te että otsikot on jonkun biisin sanoja (enkuks) vai sellasa jotka kuvaa tapahtuneita asioita(suomeks)? (malli tämän postauksen otsikossa 1 vai 2?) Niin ja muistakaa painaa tota nappia alhaalla :)


//Ida

4 kommenttia:

  1. Söpö masi! Ja biisin sanoi enkuks!

    VastaaPoista
  2. idaaaaaaa oot tippunu nyt ihan sikana :DDD ollaan vähän kakkuveloissa x) ja mulle on ihansama millasia otsikoita on !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. enhää vaa kaheksa kertaa ;D mm.. tehää kunno hianot kakkulit :D

      Poista